Drukuj

Nauczyciel w roli uczniaZa nami drugi zjazd szkolenia przygotowującego uczestników projektu do rozwijania kompetencji kluczowych uczniów.

Od 10 do 12 marca 2017 uczestnicy projektu ponownie zjechali do Serocka. Głównymi elementami spatkania były metody rozwijania umiejętności uczenia się oraz pracy z samorządem uczniowskim jako narzędziem rozwijania kompetencji społeczno-obywatelskich.

Na początek uczestnicy otrzymali test sprawdzający ich wiedze o rozwijaniu kompetencji kluczowych, który posłuży do monitorowania ich postępów.

Wykład otwierający spotkanie wygłosiła dr Olga Napiontek, mówiąc o znaczeniu rozwijania kompetencji społeczno-obywatelskich w szkole.

Na początek badamy wyjściowe kompetencje nauczycieli Wojciech Papaj odkrywa tajemnice oceniania kształtującego [noshow3] [noshow3] Spacer po okolicy pomógł w zebraniu przyrodniczych skarbów Nauczyciele doświadczali metod pracy z uczniami – tworzyli trofea przyrodnicze [noshow3]

W toku zajęć warsztatowych prowadzonych przez Wojciecha Papaja uczestnicy poznali elementy oceniania kształtującego jako narzędzia rozwijania umiejętności uczenia się. Z kolei dr Olga Napiontek dyskutowała z uczestnikami o sposobach aktywizowania samorządności uczniowskiej w szkole.

Na koniec odbyły się zajęcia związane z realizacją projektów edukacyjnych, które nauczyciele wybrali na bieżący semestr.  Andrzej Biderman wspierał nauczycieli rozwijających kompetencje matematyczno-przyrodnicze, a Olga Napiontek – społeczno-obywatelskie.

To spotkanie zakończyło okres przygotowań do pracy nauczycieli z uczniami – już następnego dnia pierwsi z nich rozpoczynali zajęcia projektowe. Z ciekawością będziemy czekać na ich relacje umieszczane na platformie e-learningowej.

 

Do góry Wstecz