Autorki: Anna Jurewicz, Lidia Pasich
Cel projektu to kształtowanie kompetencji interpersonalnych, umiejętności współpracy w grupie i wspólnego realizowania zadań. Uczniowie razem projektują i budują pojazd, który "zawiezie" ich w miejsce, które sami wybiorą (np. inna planeta, cywilizacja, kraj, miasto).
Autorki: Lidia Pasich, Małgorzata Suwaj
Celem projektu jest dokonanie wyboru reprezentacji samorządu poprzez ustalenie i wdrożenie demokratycznych procedur planowania i przeprowadzenia kampanii wyborczej oraz samego głosowania.
Autorzy: Anna Jurewicz, Wojciech Papaj
Projekt uświadamia uczniom złożoność problematyki mediów, pomaga w wyrobieniu krytycznej postawy wobec różnych przekazów medialnych. Uczestnicy projektu przygotowują jednodniową gazetkę szkolną – w wersji papierowej i elektronicznej.
Autorka: Olga Napiontek
Celem projektu jest wypracowanie metod prowadzenia w szkole dialogu między uczniami a dyrekcją i uczynienie z nich stałego elementu pracy szkoły. Uczniowie poznają metody badania opinii publicznej, uczą się definiować problemy szkolne, prowadzą dialog z dyrekcją i przedstawicielami władz lokalnych.
Autorki: Barbara Benyskiewicz, Maria Furtak
Celem projektu jest przygotowanie dzieci do aktywnego i świadomego udziału w życiu społecznym gminy. Uczniowie poznają zasady działania, zadania i uprawnienia samorządu gminnego oraz sposoby wpływania mieszkańców na pracę radnych. Zbierają i prezentują radnym opinie mieszkańców.
Autorki: Barbara Benyskiewicz, Maria Furtak
Celem projektu jest poznanie przez uczniów historii własnej miejscowości i okolicy, w wymiarze osobistym i regionalnym, nabycie umiejętności prezentowania zasobów i walorów wspólnoty lokalnej. Uczniowie projektują i wykonują makietę oraz prezentują ją, opatrując komentarzem historycznym.
Autorki: Barbara Benyskiewicz, Maria Furtak
Celem projektu jest poznanie przez uczniów podstawowych zjawisk związanych z globalizacją i jej wpływem na nasze życie.
Autorka: Małgorzata Suwaj
Celem projektu jest poznanie przez uczniów przykładów i przejawów zorganizowanej aktywności społecznej mieszkańców oraz podjęcie samodzielnie zorganizowanego działania w środowisku lokalnym.
Autorki: Barbara Benyskiewicz, Małgorzata Suwaj
Celem projektu jest poznanie przez uczniów funkcjonowania samorządu sołeckiego i funduszu sołeckiego oraz włączenie ich we współdecydowanie o tym funduszu. Dzieci przeprowadzają symulację zebrania wiejskiego, na którym zapadają decyzje o wydatkowaniu funduszu sołeckiego.
Autorki: Anna Jurewicz, Lidia Pasich
Celem projektu jest lepsze zrozumienie przez uczniów roli, zadań i uprawnień samorządu uczniowskiego oraz opracowanie jednej lub kilku gier planszowych o tej tematyce.
Autor: Aleksander Suhak przy współpr. Kornelii Kurowskiej
Celem projektu jest ukazanie uczniom bezpośredniego związku między miejscem życia a sposobami postrzegania i rozumienia świata przez człowieka, kształtowanie rozumienia pojęcia ładu przestrzennego i uwrażliwienie na kwestie ochrony krajobrazu kulturowego we własnym otoczeniu.
Autor: Wojciech Papaj
Celem projektu jest wzmocnienie postaw obywatelskich, rozwijanie wiedzy o formach reprezentacji i wpływu obywatela na działania samorządu. Uczniowie poznają organizację pracy radnych i nawiązują z nimi kontakt, by dowiedzieć się, jak można wpływać na bieżące działania samorządu.